zondag 25 oktober 2015

Aftellen nieuwe "vakantie" in Tsjechië

 Aftellen nieuwe "vakantie" in Tsjechië


Eindelijk weer tijd voor een update. Het was een, op zijn zachts gezegd, drukke maand. De eerste maand dat onze vijf kids weer naar school gingen liep niet geheel vlekkeloos. Drie verschillende scholen werkt dan ook niet altijd evident maar goed.....we zijn de eerste periode bijna door en tellen af naar de herfstvakantie.

En.....we gaan terug naar Tsjechië! Dat maakt de afgelopen maand vol stress, werk, schoolgezeur, piekeren en gebroken botten (letterlijk, dochter heeft haar arm gebroken) wel weer goed. Even weer ontstressen en genieten van vrijheid, blijheid. Dat zorgt ervoor dat wij doorgaan.

Alleen, ik denk dat ik als een kip zonder kop bezig ben. Wij gaan dit keer naar Polzov, een mini dorpje met een rijke geschiedenis. Bij thuiskomst zal ik dit nader toelichten. Maar wat gaan wij er eigenlijk doen? In mijn gedachten ben ik panden aan het bekijken, huurcontracten aan het doornemen ect. ect. maar wij hebben helemaal niks concreets gepland. Nu haat ik impulsief zijn, dat ligt meer in de aard van mijn man, dat is de haan zonder kop in huis en springt vaak zonder nadenken in het diepe. Soms is dat een eigenschap waar ik jaloers op ben.....
Dit is dus precies wat hij fijn vindt. Zijn woorden: "Wij zien wel waar wij komen en hoe ver wij komen....we stappen gewoon wat banken binnen, praten wat met makelaars, gaan wat pandjes bekijken of stoppen als wij iets te koop of te huur zien staan...en verder genieten!"

Ehhhh.....jah......ok......Heb ik momenteel een andere keuze? Niet echt want door de drukte is er eigenlijk niets meer van plannen gekomen. Sterker nog, ik heb zelfs de mensen die mij zo hebben geholpen wat verwaarloosd....

Ik schaam mij diep...zelfs de taal heb ik verwaarloosd en aan de kant gezet. Al heb ik natuurlijk nog een paar dagen om wat basisdingetjes snel wat op te frissen....Komt helemaal goed....hoop ik.

Aan de andere kant, mijn vader heeft ons al super geholpen! Om het huis hier meer waard te krijgen en klaar te krijgen voor de verkoop, moest er een badkamer boven worden gebouwd. Dit is gewoon klaar, binnen een goede 2 weken hebben wij zelfs een jacuzzi bad! (Nope zijn niet rijk, gewoon goed rondkijken en tweedehands prachtige spullen kopen). Het is gewoon super! Dus het is niet zo dat wij er helemaal niet mee bezig zijn geweest. Tenslotte hoeven nu alleen nog 3 ramen vervangen te worden, de tuin gefatsoeneerd en dan.....dan kunnen wij een verkoopprijs gaan bepalen en het zaakje te koop zetten. Heel blij met zo'n vader ;)

Tenslotte, zonder verkocht huis geen voldoende geld om daadwerkelijk te emigreren. Eigenlijk dus toch wel iets heel belangrijks gedaan! (ik probeer mijzelf te verantwoorden hihi....werkt niet.....maar het is toch wel fijn dat het klaar is, toch een stapje verder)

Deze week zal ik het waarschijnlijk weer veel te druk hebben met werk, was draaien, koffers pakken, beestjes verzorgen en de oudercontacten op school, maar ik beloof mijzelf vanaf nu plechtig dat ik na onze reis naar Polzov toch mijzelf die schop ga geven en weer onder die steen vandaan kom die "huismeid" heet, want ik ben het helemaal beu......misschien kan ik wat tips van mijn eigen "haan zonder kop" krijgen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten